Tips Perdagangan

  1. Terima kemungkinan kehilangan wang anda sebagai fakta yang tidak dapat dielakkan . Setiap pelabur pemula harus sedar bahawa tidak ada yang selamat dari kerugian di pasaran mata wang. Peraturan asas pelaburan dalam talian dalam mata wang adalah untuk menjaga keuntungan melebihi kerugian.
  2. Tawar hanya dengan rancangan yang difikirkan dengan teliti. Sebelum anda mula melabur, anda harus menentukan berapa banyak wang anda sendiri yang anda sanggup ambil risiko dan keuntungan yang anda harapkan. Ini akan menjadi keseimbangan risiko dan keuntungan anda. Investor yang berjaya tidak pernah mula melabur tanpa matlamat yang jelas.
  3. Jangan takut dengan pasaran. Ramai pelabur baru takut dengan ketidaktentuan dan risiko pasaran. Mereka yang dapat mengatasi ini dihargai dengan peningkatan pelaburan yang besar.
  4. Tanggungjawab atas keputusan anda. Pelabur yang berjaya tidak akan melepaskan tanggungjawab peribadi. Anda yang memasuki pasaran dan anda yang memikul semua tanggungjawab untuk melakukan transaksi, menguntungkan atau tidak menguntungkan.
  5. Jangan biarkan keserakahan mengambil alih. Apabila pembidaan bermula dengan jayanya, pelabur sering melupakan matlamat yang ditetapkan sebelum ini, mengharapkan kesinambungan kejayaan yang sama. Namun, pasar sangat fluktuatif dan mungkin tren cepat berakhir. Setelah target harga tercapai, segera menarik keuntungan atau menaikkan harga-berhenti untuk menghindari kerugian.
  6. Kesan berita di pasaran. Peningkatan jumlah pelaburan yang disebabkan oleh peristiwa yang banyak dipublikasikan menyebabkan pergerakan harga, yang cukup untuk memastikan para pelabur memanfaatkan keuntungan mereka dengan cepat dan cepat di pasaran. Pelabur yang tidak berpengalaman sering bertujuan untuk satu transaksi pelaburan setiap hari, yang akan menghasilkan keuntungan yang besar.
  7. Tidak memiliki ilusi. Jika posisi terbuka makin parah, jangan tinggal di pasaran dengan harapan dari tren balik dalam arah yang menguntungkan bagi Anda. Segera meninggalkan pasar.
  8. Hilangkan emosi. Penyebab kerugian sering terletak pada emosionalitas berlebihan. Matikan emosi saat transaksi. Tetaplah pada rencana Anda dan jangan lupa untuk menetapkan stop loss order.
  9. Trend adalah rakan anda. Melabur mengikut arah aliran dan keuntungan anda akan bertambah.

Rekomendasi Terakhir sebelum memulai:

  1. Jangan tergesa-gesa. Investor pemula selalunya mula membuka beberapa posisi, dan kemudian perasan bahawa mereka tidak dapat memantau semuanya. Anda boleh mendapat untung ketika nilai tukar naik dan ketika jatuh Perolehan yang berjaya hanya dapat dilakukan untuk satu pasangan mata wang. Oleh itu, fokus pertama pada satu pasangan mata wang dan dapatkan yang lain secara beransur-ansur.
  2. Ingat stop order. Penyebab sering kerugian adalah manajemen uang yang salah. Untuk mencegah kerugian besar, Anda harus menggunakan stop order.
  3. Pelan pelaburan. Setiap pelabur mempunyai sistem, yang mereka sesuaikan dengan keinginan mereka. Sebilangan pelabur lebih suka sistem pelaburan sekali sehari, yang lain tertarik dengan jangka masa yang lebih lama. Ideanya berpegang pada rancangan pelaburan asal. Beberapa tawaran yang tidak berjaya mungkin tidak selalu menunjukkan sistem anda tidak menguntungkan.
  4. Ambil keuntungan menggunakan pesanan. Kesilapan biasa pemula ialah penutupan awal kedudukan. Jangan menjauhkan diri dari rancangan pelaburan pasangan mata wang anda. Ini akan mengelakkan anda kehilangan keuntungan yang berpotensi.
  5. Jangan jadikan pelaburan yang menguntungkan kepada kerugian. Penuh perhatian dalam memantau pergerakan pasar. Begitu nilai-nilai positif yang dicapai, mengatur stop order pada level masuk ke pasar. Ini akan melindungi uang anda. Seterusnya, gerakkan stop order selepas trend supaya kedudukan menjadi menguntungkan untuk anda.
  6. Sering entry. Sering entri ke pasar tidak buruk, tetapi jika Anda menggunakan inapy, Anda dapat dengan cepat bangkrut. Strategi ini adalah bahwa pedagang dengan nilai posisi negatif meningkat ukurannya, dengan asumsi bahwa pasar akan kembali ke kondisi semula dan semua posisi akan ditutup dengan keuntungan. Namun, jika nilai tukar pergi jauh dari tingkat sebelumnya, kerugian akan sangat besar, sehingga anda sebaiknya hanya membeli dan terus.
  7. Pra-perencanaan. Tidak masuk pasar hanya karena harga naik atau turun tajam. Rencana ke depan untuk bagaimana Anda akan tawarkan. Memiliki tujuan yang jelas dari entri Anda, nilai tukar profit taking order dan saat kapan harus berhenti.
  8. Jangan kehilangan investasi. Anda harus tahu bagaimana untuk menyimpan uang Anda. Cepat menutup posisi kalah dan tetap membuka posisi yang menguntungkan.
  9. Momentum dan trend. Pelabur pemula sering tidak menyedari bahawa dengan munculnya trend baru, momentum semakin meningkat. Investor baharu mencipta dorongan yang kuat apabila mereka menyertai orang lain di pasaran apabila trend berkembang. Melabur ketika momentum memihak kepada anda. Ia akan mendorong pelaburan anda ke arah yang betul dan anda akan mencapai titik pengambilan untung lebih cepat daripada yang anda jangkakan.
  10. Jangan terlalu banyak mencurahkan waktu untuk perdagangan yang tidak menguntungkan. Jika Anda melihat bahwa posisi dibuka krena kehilangan keputusan, solusi terbaik adalah untuk menutup dan beralih ke yang lain, sehingga meminimalkan kerugian anda. Pasar mata uang ini penuh dengan tawar-menawar, sehingga tidak ada gunanya membuang-buang waktu pada perdagangan yang tidak menguntungkan.

Dengan mengikuti cadangan di atas, anda akan melihat peningkatan dalam pekerjaan anda di pasaran pertukaran asing dengan cepat. Kini anda boleh memulakan pelaburan sebenar dengan selamat.